Mopeder


Puch Alabama från 1973. (Oktober 2004 – augusti 2006)

puch2

Motor: Fläktkyld 1-cyl. 2-takt. Cylindervolym: 49cc.
Kompressionsförh.: 6,5:1.
Effekt: 1 hk ( 10,74 kW) vid 3750 v/min.
Vidmoment: 0,24 kpm vid 2500 v/min. Förtändning: 2 mm f.ö.d.
Bränsleblandning: 3-4% olja.
Bränsle: 95 blyfri.
Koppling: Flerskivig lamellkoppling i oljebad.
Växellåda: 2-växlad automat.
Belysning: Bosch RB1 6 V 15-3/5 W.
Däckdimension: 12 x 3,00.
Fjädring: Svängarmar med fjäderben fram och bak.
Bromsar: Fullnav, total bromsarea 96 cm2.
Vikt med full tank 70kg

Baotian Sport (Juli 2006 – augusti 2007)

baotian12

EU-scooter, klass 1
Godkänd för 2 personer
Däck – fram 120/70 x 12″, bak 130/70 x 12″ av märket Kenda
Vikt – 95 KG
Maxlast – 150 KG
Hastighet – 45 km/h
Bränsleförbrukning – 1,85l per 100km
Bränsle – 95 blyfri
Bränslevolym – 4,0 L
Start – El- fjärr- och kick start
Växellåda – Steglös automat
Bromsar – Skivbroms fram och bak med bromsutjämnare fram
Motor – Fläktkyld 4-taktsmotor (Yamaha/Linhai 49,5cc)
Effekt – 2,6Kw/8000rpm
Motormärke – Baotian
Kompression – 10,5:1
Fälgar – 12″ Aluminium
Larm

Honda Zoomer, NPS50 2007 (Juli 2007 – maj 2012) – Körde 2604,24 mil

zoomer34

Motor – 4-takt, vätskekyld
Cylinderarrangemang – 1 cyl
Ventiler per cylinder – 4
Kamaxelarrangemang – SOHC
Slagvolym – 49,9 cc
Cylinderdiameter – 38 mm
Slaglängd – 44 mm
Kompressionsförhållande – 12:01
Effekt – 3 kW/7500 varv – 4 hkr
Moment – 0,45 kpm/5000 varv
Antal växlar – automat
Startanordning – el och kick
Batteri – 12 V / 6 Ah
Generatoreffekt – 210 watt
Broms fram – trum – 95 mm
Broms bak – trum – 95 mm
Däck fram / bak – 120/90-10 / 130/90-10
Torrvikt – 84 kg
Tankvolym – 5 liter inkl. 1 liter reserv
Bränsleförbrukning – ca 2 liter 100 km

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s