MC


2016-07-01 köpte jag en Yamaha MT-07  

Sålde min NC-750S för 44 4 34 kr och betalade 45 120 i mellanskillnad för en Yamaha MT-07 inkl. tillbehör

Yahama MT-07: 67 900 kr

Tillbehör: 21 654 kr (inkl. arbetskostnad)

  • Väskor, toppbox
  • Handskåpor
  • Handtagsvärme
  • Kåpa
  • Kylarsidokåpor
  • Sidomuffar
  • Kylvätskeexpansionskärlkåpa
  • Förlängningssats för sidostöd
  • Skyddsplatta
  • Underkåpa som plockades bort
  • Sänkningssats som plockades sedan bort
  • Centralstöd som kunde installeras efter att underkåpa och sänkningssatsen togs bort

2016-07-01 002

Teknisk information

Motor

Motortyp 2-cylindrig, vätskekylning, 4-takts, DOHC, 4 ventiler
Slagvolym 689 cm³
Borrning och slag 80,0 mm x 68,6 mm
Kompression 11,5 : 1
Max effekt 55,0 kW (74,8hk) @ 9 000 rpm
Limited power version 35,0 kW
Max vridmoment 68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6 500 rpm
Smörjningssystem Våtsump
Kopplingstyp Våt, Flerskivig
Förgasare Bränsleinsprutning
Tändsystem TCI
Startsystem Elstart
Transmissionssystem Konstant ingrepp, 6-växlad
Sluttransmission Kedja

Chassi

Ram Diamant
Fjädringssystem fram Teleskopgaffel
Fjädringsväg fram 130 mm
Castervinkel 24º 50
Försprång 90 mm
Fjädringssystem bak Svingarm, (Länkupphängning)
Fjädringsväg bak 130 mm
Frambroms Hydraulisk dubbel bromsskiva, Ø 282 mm
Bakbroms Hydraulisk enkel bromsskiva, Ø 245 mm
Framdäck 120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless)
Bakdäck 180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless)

Dimensioner

Totallängd 2 085 mm
Totalbredd 745 mm
Totalhöjd 1 090 mm
Sitthöjd 805 mm
Hjulbas 1 400 mm
Min. markfrigång 140 mm
Vikt (fulltankad) 179 kg / ABS 182 kg
Bränsletanksvolym 14 L
Oljetanksvolym

 


Sålde den 2016-07-01

2016-03-17 005

 

Sålde min CBF650SA för 25 000 kr och köpte NC750S för 92 714 inkl. ”misslyckade skönhetsoperationer”. Den är fin från början, men jag ville ha den praktiskt. Så det blev::

  • Höjning av glaskåpan
  • Travel Pack
  • Handtagsvärme
  • Störtbågar
  • Krasch puckar
  • Centralstöd
  • Handtagsskydd
  • Snabbladdningskabel
  • USB-uttag

Teknisk information

MOTOR 4-T,V-KYLD
CYLINDERARRANGEMANG P-TWIN
VENTILERCYLINDER 4
KAMAXELARRANGEMANG SOHC
SLAGVOLYM 745 cc
CYLINDERDIAMETER 77 mm
SLAGLÄNGD 80 mm
KOMPRESSIONSFÖRHÅLLANDE 10.7 : 1
EFFEKT 40.3 kW/6250 v – 54.8 hkr
MOMENT 6.93 Nm/4750 v
VÄXLAR 6
STARTANORDNING EL
BATTERI 12V/11.2AH
GENERATOREFFEKT 420 watt
FRAMBROMS 1-320MM
BAKBROMS 1-240MM
LÄNGD 2195 mm
BREDD 780 mm
HÖJD 1130 mm
AXELAVSTÅND 1525 mm
SITTHÖJD 790 mm
MARKFRIGÅNG 140 mm
FRAMDÄCK 120/70-17
BAKDÄCK 160/60-17
TANKVOLYM 14.1
Effekt 40.3 kW/6250 v – 54.8 hkr
BRÄNSLEFÖRBRUKNING 0,35 LIT / MIL
216 KG|216 KG|216 KG| 1-320MM
C-ABS|C-ABS|C-ABS| 12V/11.2AH
TORRVIKT 216 kg
TOTALVIKT 216 kg
BROMSSYSTEM C-ABS

  • 2011-04-09 köpte jag en fabriksny Honda CBF600SA ‘09 

2015-02-26 003

 

Rekommenderad pris på Honda är 84 900 kr. Med lås, som jag fick till billigare pris, så gick det på 66 600 kr, innan handpenningen 😀

MOTOR

  • Vätskekyld CBR600RR-motor på 599 cc.
  • PGM-FI, elektronisk bränsleinsprutning.
  • Katalytisk avgasrening med låga emissionsvärden.
  • Tätstegad, 6-växlad låda.
  • Rostfri, oval ljuddämpare.

CHASSI

  • 41 mm teleskopgaffel med 120 mm fjädringsväg.
  • Enkeldämpare bak med möjlighet till justering av fjäderförspänningen i sju lägen.
  • Aluminiumfälgar.
  • SA-modellen med C-ABS-låsningsfria bromsar i samverkan med kombibromsar, ger en säker och effektiv bromsförmåga.
  • Aluminiumram.
  • Dubbla bromsskivor fram med stor diameter.

ÖVRIGT

  • 15 liters tank
  • Kåpglaset kan regleras upp till 50 mm i höjdled på mekanisk väg.
  • HISS- elektronisk startspärr.
  • Styret går att flytta fram 10 mm genom att vrida styrinfästningen.
  • Sittdynan kan höjas och sänkas 15 mm från grundinställningen på 785 mm. Justeringen i höjdled påverkar även sittdynan i längdled med upp till 10 mm.
  • Dubbla multireflektorer ger bra mörkersikt.
  • Inbyggda blinkers med vita blinkersglas.
  • Snygg och lättavläst instrumentering på äkta Honda-manér.
  • Snäv vändradie på 2,8 meter gör CBF600SA väldigt lättmanövrerad även vid trånga passager.
  • Bra bakåtsikt genom högt placerade backspeglar.

5 års garanti dessutom 😀

Tekniskinfo:

fakta

3 reaktioner på ”MC

  1. Ping: Försäkringar | Fari

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s