2020-09-18 Yamaha MT-09
Bytte en blå MT-09 (2018) mot en blå MT-09 (2020)!
Dessa saker monterades på den nya:
- Sänkningssats
- Centralstöd
- Toppbox (går att låsa med tändningsnyckel)
- Handtagsskydd
- Handtagsvärme
- Kåpa
- USB-uttag
- Snabbladdnings sladd
Får komma ihåg att besikta/byte ut den innan 2024-09-30!
2018-04-12 – 2020-09-18 Yamaha MT-09
Beställde den 2018-02-28 och hämtade den 2018-04-12. Med tillbehör och montering gick den på 112 300 kr. Fick 40 900 kr för MT-07 och betalade 71 400 kr i mellanskillnad.
Har även begärt följande tillbehör
- Sänkningssats som gör sitthöjden till 790 mm
- Centralstöd
- Väskor och toppbox från Shad
- Handtagsskydd
- Handtagsvärme
- Vindruta
Motor
Motortyp | 3-cylindrig, 4-takts, vätskekylning, DOHC, 4 ventiler |
Slagvolym | 847 cm³ |
Borrning och slag | 78,0 mm x 59,1 mm |
Kompression | 11,5 : 1 |
Max effekt | 84,6 kW (115hk) @ 10 000 rpm |
Limited power version | N/A |
Max vridmoment | 87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8 500 rpm |
Smörjningssystem | Våtsump |
Kopplingstyp | Våt, Flerskivig |
Förgasare | Bränsleinsprutning |
Tändsystem | TCI |
Startsystem | Elstart |
Transmissionssystem | Konstant ingrepp, 6-växlad |
Sluttransmission | Kedja |
Fuel consumption | 5,5 l/100km |
CO2 emission | 127 g/km |
Chassi
Ram | Diamant |
Fjädringsväg fram | 137 mm |
Castervinkel | 25º |
Försprång | 103 mm |
Fjädringssystem fram | Teleskopgaffel |
Fjädringssystem bak | Svingarm, (Länkupphängning) |
Fjädringsväg bak | 130 mm |
Frambroms | Hydraulisk dubbel bromsskiva, Ø 298 mm |
Bakbroms | Hydraulisk enkel bromsskiva, Ø 245 mm |
Framdäck | 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless) |
Bakdäck | 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless) |
Dimensioner
Totallängd | 2 075 mm |
Totalbredd | 815 mm |
Totalhöjd | 1 120 mm |
Sitthöjd | 820 mm |
Hjulbas | 1 440 mm |
Min. markfrigång | 135 mm |
Vikt (fulltankad) | 193 kg |
Bränsletanksvolym | 14 L |
Oljetanksvolym | 3,4 L |
- 2016-07-01 – 2018-04-12 Yamaha MT-07
Sålde min NC-750S för 44 4 34 kr och betalade 45 120 i mellanskillnad för en Yamaha MT-07 inkl. tillbehör
Yahama MT-07: 67 900 kr
Tillbehör: 21 654 kr (inkl. arbetskostnad)
- Väskor, toppbox
- Handskåpor
- Handtagsvärme
- Kåpa
- Kylarsidokåpor
- Sidomuffar
- Kylvätskeexpansionskärlkåpa
- Förlängningssats för sidostöd
- Skyddsplatta
- Underkåpa som plockades bort
- Sänkningssats som plockades sedan bort
- Centralstöd som kunde installeras efter att underkåpa och sänkningssatsen togs bort
Teknisk information
Motor
Motortyp | 2-cylindrig, vätskekylning, 4-takts, DOHC, 4 ventiler |
Slagvolym | 689 cm³ |
Borrning och slag | 80,0 mm x 68,6 mm |
Kompression | 11,5 : 1 |
Max effekt | 55,0 kW (74,8hk) @ 9 000 rpm |
Limited power version | 35,0 kW |
Max vridmoment | 68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6 500 rpm |
Smörjningssystem | Våtsump |
Kopplingstyp | Våt, Flerskivig |
Förgasare | Bränsleinsprutning |
Tändsystem | TCI |
Startsystem | Elstart |
Transmissionssystem | Konstant ingrepp, 6-växlad |
Sluttransmission | Kedja |
Chassi
Ram | Diamant |
Fjädringssystem fram | Teleskopgaffel |
Fjädringsväg fram | 130 mm |
Castervinkel | 24º 50 |
Försprång | 90 mm |
Fjädringssystem bak | Svingarm, (Länkupphängning) |
Fjädringsväg bak | 130 mm |
Frambroms | Hydraulisk dubbel bromsskiva, Ø 282 mm |
Bakbroms | Hydraulisk enkel bromsskiva, Ø 245 mm |
Framdäck | 120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless) |
Bakdäck | 180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless) |
Dimensioner
Totallängd | 2 085 mm |
Totalbredd | 745 mm |
Totalhöjd | 1 090 mm |
Sitthöjd | 805 mm |
Hjulbas | 1 400 mm |
Min. markfrigång | 140 mm |
Vikt (fulltankad) | 179 kg / ABS 182 kg |
Bränsletanksvolym | 14 L |
Oljetanksvolym |
- 2015-02-26 – 2016-07-01 Honda NC750S ’15
Sålde min CBF650SA för 25 000 kr och köpte NC750S för 92 714 inkl. ”misslyckade skönhetsoperationer”. Den är fin från början, men jag ville ha den praktiskt. Så det blev:
- Höjning av glaskåpan
- Travel Pack
- Handtagsvärme
- Störtbågar
- Krasch puckar
- Centralstöd
- Handtagsskydd
- Snabbladdningskabel
- USB-uttag
Teknisk information
MOTOR | 4-T,V-KYLD |
---|---|
CYLINDERARRANGEMANG | P-TWIN |
VENTILERCYLINDER | 4 |
KAMAXELARRANGEMANG | SOHC |
SLAGVOLYM | 745 cc |
CYLINDERDIAMETER | 77 mm |
SLAGLÄNGD | 80 mm |
KOMPRESSIONSFÖRHÅLLANDE | 10.7 : 1 |
EFFEKT | 40.3 kW/6250 v – 54.8 hkr |
MOMENT | 6.93 Nm/4750 v |
VÄXLAR | 6 |
STARTANORDNING | EL |
BATTERI | 12V/11.2AH |
GENERATOREFFEKT | 420 watt |
FRAMBROMS | 1-320MM |
BAKBROMS | 1-240MM |
LÄNGD | 2195 mm |
BREDD | 780 mm |
HÖJD | 1130 mm |
AXELAVSTÅND | 1525 mm |
SITTHÖJD | 790 mm |
MARKFRIGÅNG | 140 mm |
FRAMDÄCK | 120/70-17 |
BAKDÄCK | 160/60-17 |
TANKVOLYM | 14.1 |
Effekt | 40.3 kW/6250 v – 54.8 hkr |
BRÄNSLEFÖRBRUKNING | 0,35 LIT / MIL |
216 KG|216 KG|216 KG| | 1-320MM |
C-ABS|C-ABS|C-ABS| | 12V/11.2AH |
TORRVIKT | 216 kg |
TOTALVIKT | 216 kg |
BROMSSYSTEM | C-ABS |
- 2011-04-09 – 2015-02-26 En fabriksny Honda CBF600SA ‘09
Rekommenderad pris på Honda är 84 900 kr. Med lås, som jag fick till billigare pris, så gick det på 66 600 kr, innan handpenningen 😀
MOTOR
- Vätskekyld CBR600RR-motor på 599 cc.
- PGM-FI, elektronisk bränsleinsprutning.
- Katalytisk avgasrening med låga emissionsvärden.
- Tätstegad, 6-växlad låda.
- Rostfri, oval ljuddämpare.
CHASSI
- 41 mm teleskopgaffel med 120 mm fjädringsväg.
- Enkeldämpare bak med möjlighet till justering av fjäderförspänningen i sju lägen.
- Aluminiumfälgar.
- SA-modellen med C-ABS-låsningsfria bromsar i samverkan med kombibromsar, ger en säker och effektiv bromsförmåga.
- Aluminiumram.
- Dubbla bromsskivor fram med stor diameter.
ÖVRIGT
- 15 liters tank
- Kåpglaset kan regleras upp till 50 mm i höjdled på mekanisk väg.
- HISS- elektronisk startspärr.
- Styret går att flytta fram 10 mm genom att vrida styrinfästningen.
- Sittdynan kan höjas och sänkas 15 mm från grundinställningen på 785 mm. Justeringen i höjdled påverkar även sittdynan i längdled med upp till 10 mm.
- Dubbla multireflektorer ger bra mörkersikt.
- Inbyggda blinkers med vita blinkersglas.
- Snygg och lättavläst instrumentering på äkta Honda-manér.
- Snäv vändradie på 2,8 meter gör CBF600SA väldigt lättmanövrerad även vid trånga passager.
- Bra bakåtsikt genom högt placerade backspeglar.
5 års garanti dessutom 😀
Tekniskinfo:
jävligt snygg är den =)
GillaGilla
Tack!
GillaGilla
Pingback: Försäkringar | Fari