Hade kontakt med Lenovos support som ville att jag skulle uppdatera drivrutinen och kolla datorn igen.
Så jag laddade ner grafikdrivrutinen och efter det kunde jag uppdatera Nvidia, men Lenovo Solution Center kraschade, jag fick en blådump och datorn startades om.
Vid ny maskinvara skanning som tog evigheter fick jag samma fel: WVC007002-UL7V0G på Intel HD Graphics 530. Det tog dryga halvtimmen för att bli klar dessutom.
Fick avbryta sökningen och stänga av datorn när det stod och tuggade vid grafikkortsminnes sökningen (GeForce GTX 960M). Då hade det gått dryga 20 minuter och dator var bra varm.
Startade om datorn. Började skriva mejl till dem när jag fick nästa blådump 😦
Avinstallerade det jag hade installerade Nvidia 361.43 och gjorde en ny sökning. Samma felmeddelande. Än har jag inte fått en ny blådump. Men de fick ett mejl av mig.
Få se vad de svarar.

Ping: Bios uppdatering löste ett år gammal problem – Fari